Subject: FW: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Jun 2025 16:17:21 +0300

Palun reg

From: Reio Vesiallik <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 18, 2025 4:16 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Kaili Tuulik
<[email-masked]>; Kalle Pungas <[email-masked]>; Triin
Masing <[email-masked]>; [email-masked]; Indrek
Brandmeister <[email-masked]>; [email-masked]
Cc: Andres Laisk <[email-masked]>; Rain Koort <[email-masked]>;
Inga Hansaar | K-Projekt <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: RE: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus

Tere.

Edastan Transpordiameti esindajate tagasiside alusel korrigeeritud
ringristmiku muudetud lahendused koos riigitee 11184 kurvi õgvendusega.

Variandid:

*	ringristmik jääb esialgsesse asukohta ja kraav on nihutatud
sõidutee äärde,  peale on kantud riigitee 11184 normide kohane õgvendus.
*	ringristmik on nihutatud kinnistu suhtes mööda riigiteed ülesse
poole tehniliselt sobivasse asukohta, peale on kantud riigitee õgvendus
lähtudes piirkiirusest ja soovitatavast vähimast raadiusest. Plaanil on
kaks erinevat versiooni kergliiklusteele (KLT) – variant I puhul paikneb
KLT vahetult sõidutee kõrval ning on sellest eraldatud äärekiviga. Variant
II puhul on KLT sõiduteest eemal ning paikneb teisel pool kraavi. PS!
Arendusalalt väljuvat sõiduteed ei õnnestu norme järgides Ida kinnistul
rohkem vasakule nihutada, et mahutada KLT sõidutee kõrvale aga mitte
vahetult selle kõrvale.

Palun koostatud lahendustele tagasisidet, et koostada lõplik tehnilline
lahendus koos vajalike tehnovõrkudega Saueveere arendusala
juurdepääsuteele ning ringristmikule.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: laupäev, 14. juuni 2025 11:05
To: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kaili Tuulik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Kalle Pungas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Triin Masing
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Andres Laisk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Rain Koort <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Inga Hansaar | K-Projekt
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus

Tere, tänan.

Koosolekul jäi kõlama mõte, et planeeringuga edasiliikumiseks peaks olema
võimaluse maaomanikul kaaluda maakasutust kahe ringristmiku variandi
vahel. Selleks tuleb välja töötada alternatiivne lahendus, kus ringristmik
nihutatakse kinnistu suhtes ülesse poole, kuhu jääb ka riigitee õgvendus,
mida veel varasemas variandis peale pole kantud. Koosolekul skitseeritud
ringristmiku asukoha lahendust ei tule projekteerijal üks ühele läbi
joonistada vaid projekteerija peab asuma ristmiku asukohta täpsustama
lahendust tehniliselt läbi mõeldes nii raadiuste kui muude elementide
osas. Eesmärk on ringristmikku nihutades leida piirkonda sobilik ja
optimaalne ohutu lahendus, milleks Transpordiameti asukoha skitseering
oli vaid suunanäitaja.

Ettepaneku illustreerimiseks manuses uus näide projekteerimise
projektijuhilt, kes on visandanud võimaliku ringristmiku asukoha (paraku
ilma geoaluseta, mis tuleks alla võtta) ja mis võimaldab maaomanikul
kaaluda alles jääva kinnistuosa maakasutuse plusse ja miinuseid.  Ka see
asukoht on vaid visioon ja vajab täpsustamist ja analüüsimist (mitte
üksühele üle võtmist). Eesmärk on nihutada ringristmikku kinnistu suhtes
ja jõuda tehniliselt normides vastavale lahendusele (soovitatud vähima
plaaniraadiuseni või sellele väga lähedale). Palun pange joonisele
ringristmiku siseringi raadius.

Maaparanduskraavide osas on ka varasemas eskiisis näidatud nende ümber
kujundamine ringristmike ääres, kus tihendamine nagu ei olnud probleemiks.
Miks on kraavide nihutamine ja püsivuse tagamine vaid ringristmiku
alternatiivses asukohas probleemiks?  Samuti vajab riigitee 11184
ristlõige laiendamist ilmselt kraavide osalise nihutamise arvel.

Vt maaparanduskraavide asukoht Maa-ameti kaardi väljavõttel.

Nagu kokku leppisime, peaks tekkima ristmiku kohta kaks varianti, et
maaomanik saaks hinnata/võrrelda alles jääva kinnistu osa suurust ja
kasutatavust. Seega peaks olema mõlemas variandis peal ka ringristmik +
teeõgvendamine.

Variandid:

*	ringristmik jääb esialgsesse asukohta ja kraav nihutatakse
sõidutee äärde,  peale kantakse riigitee normide kohane õgvendus.
*	ringristmik nihutatakse kinnistu suhtes ülesse poole tehniliselt
sobivasse asukohta koos riigitee õgvendamisega lähtudes piirkiirusest ja
soovitatavast vähimast raadiusest.

Tänades koostöö eest.

Tervitades,

Krista Einama

Transpordiamet

From: Reio Vesiallik <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Friday, June 13, 2025 10:50 AM
To: Kaili Tuulik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kalle Pungas
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Triin
Masing <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Indrek Brandmeister
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Krista Einama
<[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Cc: Andres Laisk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Rain Koort <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Inga Hansaar | K-Projekt
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus

Tere.

Vastavalt 11.06.2025 toimunud koosolekul kokkulepitule edastan
Transpordiametile üle vaatamiseks ning seisukoha võtmiseks koostatud
eskiislahenduse riigiteele 11184 kavandatud ringristmiku asukoha muudatuse
osas.

Reaalprojekt on vastavalt Transpordiameti poolt riigiteede
projekteerimisele esitatud nõuetele analüüsinud läbi ringristmiku
võimaliku paiknemise koosolekul välja pakutud asukohas:

Projekteerija ei saa nõustuda uue kavandatava ringristmiku nihutamisega
riigitee kõrval paiknevale maaparandussüsteemi kraavile nr 4109450010650,
kuna sellele asukohale ristmikku rajades võib tekkida ringristmiku
püsivuse probleem seoses erinevalt tihenenud pinnastega. Olemasoleva
riigitee muldkeha ning olemasoleva kraavi täitmisel ei saavutata
samaväärset pinnase tihenemist. Seetõttu on ringtee osa eskiisis
kavandatud olemasoleva riigitee muldkehale.

Koosolekul kiirelt visandatud asukohas asetsev ringristmiku lahendus
vastab erandlikul tasemel lubatule (nõuded on allpool tähistatud rohelise
kastikesega). Lisaks tuleb riigiteel sõidukiirust alandada ning kehtestada
selleks 50 km/h. Hetkel on riigiteel 11184 lubatud suurim sõidukiirus 60
km/h.

Selleks, et riigiteel paiknevat ringristmikku kohandada kõrgematele
nõuetele vastaks, on vaja ringristmikku tuua varem kavandatud asukohale
lähemale, mis teeb selle ristmiku asukoha nihutamise ebamõistlikuks, sest
erakinnistust äralõike mahu vähendamise eesmärki see ei täida ning tekitab
Ida katastriüksusele, tunnus 72701:002:1051, veelgi suurema kasutuks jääva
maaosa.

Projekteerija ettepanek maaomandi võõrandamise ning liikluslahenduse
lahenduse parendamiseks, on nihutada olemasolev maaparandussüsteemi osaks
olev kuivenduskraav Saueveere arendusala detailplaneeringu kirdenurgas
kavandatud sõidutee poole selle asemel, et ringtee asukohta nihutada piki
riigiteed 11184.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

-----Original Appointment-----
From: Kaili Tuulik <[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 26. mai 2025 11:58
To: Kaili Tuulik; Kalle Pungas; Triin Masing; Rain Koort; Reio Vesiallik;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]; Indrek Brandmeister;
Inga Hansaar | K-Projekt;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]; Andres Laisk
Subject: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus
When: kolmapäev, 11. juuni 2025 14:00-15:00 (UTC+02:00) Helsinki, Kyiv,
Riga, Sofia, Tallinn, Vilnius.
Where: Microsoft Teams Meeting; Hõbehall-211

Kohtume, et arutada Ida maaomaniku ettepankut ringristmiku ja tee osas.

Kohtumisel osalevad arendaja, projekteerija ja Ida katastriüksuse
maaomanikud.

__________________________________________________________________________
______

Microsoft Teams  <https://aka.ms/JoinTeamsMeeting?omkt=en-US> Need help?

<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NmY2Njk1YTktMzE0MS
00NzQyLWE5NmQtNDM0ZTE4ZjUwYWNl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22115
bdf2b-3fa6-4d38-abea-1b0ffd0ecd4c%22%2c%22Oid%22%3a%22576564d2-f3b1-4205-a
9fb-e166d3e93c0c%22%7d> Join the meeting now

Meeting ID: 349 836 167 951 0

Passcode: 4PG3Uh74

  _____

For organizers:
<https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=576564d2-f3b1-420
5-a9fb-e166d3e93c0c&tenantId=115bdf2b-3fa6-4d38-abea-1b0ffd0ecd4c&threadId
=[email-masked]&mes
sageId=0&language=en-US> Meeting options

__________________________________________________________________________
______